CO2-free Green Gas NH3 suppressed in mega profits scam.

    more info here on new NH3 blog http://co2freefuelexistsnow.wordpress.com/  en español abajo

Green Gas Technology has been around for 80 years or more, it is ignored today precisely because it doesn’t benefit the big capitalist corporations but can be produced at home on your community windmill…

Benefits of Green NH3  (ammonia) over other fuels

  • costs less and zero emissions
  • helps reverse global warming
  • no need to transport fuel (used where it is made)
  • less truck pollution, traffic congestion and fuel tanker accidents.
  • production,transport and storage faacilities exist already, for NH3 fertilizer, and only need extending
  • less need for oil wars ( oil is now not worth the fight )
  • less chance of “oil” terrorism ( harder to attack a million wide spread green fuel machines than one or two oil refineries.)   ETC

NH3 as a fuel

There are three ways to use ammonia as a fuel.

  • Ammonia can be burned in a spark ignited piston engine, behaving quite a bit like an ordinary gasoline engine, except it will perform at compressions of as high as 25 to 1, which is even better than diesel’s 17 to 1 limit.
  • Ammonia will burn in a turbine, which would be used for long term electricity generation, say in a “peaker” style generation facility intended to replace a natural gas generator. This would be a machine in the multimegawatt range.
  • The third method of producing electricity from ammonia is to use it in a fuel cell. This has always been possible but development has favored hydrogen fuel cells rather than direct ammonia fuel cells thus far.

Converting to NH3

Converting a Vehicle to run on Ammonia (NH3)

How does an ammonia dual fueled vehicle work?

The simplest implementation of the dual fueled ammonia vehicle conversion is physically similar to a compressed natural gas vehicle conversion. A new on-board tank holds liquid ammonia at only about 150 PSI. Regulators, valves and an electronic control system meter the flow of ammonia to the engine as needed after the engine is started and warmed up on gasoline, ethanol etc. A small amount of gasoline is used to idle the engine, then as the load is increased the additional energy is provided by adding ammonia. This is all handled automatically by the engine control electronic module.

Can I buy a conversion kit for my private car today?

No. Not at this time. Conversion work is currently concentrated with fleet vehicles and other large market applications. Although, with increasing gasoline prices, conversions for private vehicles are coming.

COME ON YOU GEEKS WHERES THE DIY KIT !!

Traducción en Castellano

Beneficios de Green NH3  (amoniaco) sobre otros combustibles

  • 1) cuesta menos
  • 2) no CO2, ayuda a mitigar la emergencia climática
  • 3) no contamina el aire .. ahorra 2,4 millones de muertes al año la contaminación del aire, además de todo el sufrimiento doloroso y degradante, provocada intencionalmente por las compañías petroleras con cero indemnización a sus víctimas
  • 4)Ya existen instalaciones de transporte, producción y almacenamiento para el uso de NH3 como fertilizante y solo faltaría extenderlas
  • 5) grandes ahorros en el transporte de combustible (puede fabricarse cerca de donde más se utiliza)
  • 6) menos necesidad de las guerras del petróleo (el petróleo ya no sería tan valioso)
  • 7) menos posibilidades de terrorismo por petroleo (más difícil de atacar a un millón de máquinas de combustible verde que unas pocas refinerías de petróleo.)
  • 8) no hay la contaminación ni fugas de metano que hay con la extracción de petróleo / gas
  • 9) se puede fabricar con aire, agua y energía renovable barataUntitlcoalxcf

NH3 como combustible
Hay tres maneras de utilizar amoniaco como combustible.

El amoníaco (NH3) puede ser quemado en un motor de pistón de encendido de chispa, comportandose como un motor de gasolina normal, excepto que se presentará en compresiones de tan alto como 25 a 1, que es incluso mejor que 17 a 1, el límite del motor diesel.
El NH3 se puede quemar también en una turbina,  para la generación de electricidad por ejemplo para suplementar la energía eólica en días de calma.
El tercer método de producción de electricidad a partir de amoníaco es utilizarlo en una pila de combustible  (fuel call). Esto siempre ha sido posible, pero el desarrollo ha favorecido a las células de combustible de hidrógeno en lugar de dirigirse a las células de combustible de amoníaco hasta el momento.nh3unit

Conversión a NH3

Conversión de un vehículo para funcionar con amoniaco (NH3

La implementación más sencilla de la conversión de un vehículo a amoníaco es físicamente similar a una conversión a gas natural comprimido. Un nuevo  depósito tiene amoníaco líquido a sólo unos 150 PSI. Reguladores, válvulas y un sistema de control electrónico controla el flujo de amoníaco para el motor, según sea necesario. El motor se pone en marcha y se calentará con un poco de gasolina u etanol, etc.  A  continuación, como la carga se incrementa, la energía adicional se proporciona mediante la adición de amoníaco, manejado automáticamente por el módulo de control electrónico del motor.

¿Puedo comprar un kit de conversión para el coche privado en la actualidad?

No, no en este momento. Nunca ha habido ninguna inversión o subsidios, aunque los vehículos probados de NH3 han existido durante 100 años.

Venga ya, super-mecánicos, donde está el Kit!
Leer más aqui

Carbon Mafia

related posts

London Buses could be pollution and CO2 free for just $37m. report

Welcome to YOUR resource for promoting CO2-free fuel

Zero emission fuel-cell tractor coming to U.S. (reviews.cnet.com)

Other new posts in Green Gas NH3 scandal

CO2-free car and jet fuel ALREADY EXISTS!! https://thefreeonline.wordpress.com/2011/06/23/co2-free-jet-fuel-already-exists/

BIG OIL BARS CO2-free GREEN GAS SCANDAL https://thefreeonline.wordpress.com/2011/06/24/co2-free-fuel-barred-by-big-oil-green-gas-nh3/

See all NH3 posts HERE http://co2freefuelexistsnow.wordpress.com/

12 thoughts on “CO2-free Green Gas NH3 suppressed in mega profits scam.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.